söndag 29 mars 2009

Söndag, var tog helgen vägen?

Har väl aldrig varit med om att en helg gått så fort! Idag förvann ju i och för sig en timme med övergången till sommartid. Engla och jag var på "Påskbad" på Södertull på förmiddagen. Sedan var vi till Lindbegrs färghandel och hämtade 6 tapetprover. Hem och fixade lunch till alla barnen (Clara hade två kompisar hemma). Sedan skickade jag ut alla ungar och målade tre påskägg i matt vit färg. Blev inspirerad förra helgen när jag var på Tant Elvira. Ska dekorera dem lite med spetsar. Sedan drog jag och Engla till K-rauta och köpte mer golvlist. Den händige mannen har arbetat på i köket mest hela dagen. Fixat med att byta ut fläktfronten till en lika list som sitter under skåpen och dragit ett eluttag till kyl och frys. Så skönt att slippa skarvsladden över golvet. Vi provade att tejpa upp tapetproverna på väggen. Vi ska tapetsera om fondväggen i köket som vi inte är nöjda med. Otroligt nog var vi 100 % överrens om vilken av de 6 proverna som pasade bäst. Det blev en Designer's Guild-tapet, undrar vad den kommer att kosta...
Vi avslutade dagen med att jag och tjejern åkte och plockade en massa björkris för snart är påsken här!

3 kommentarer:

Vitt och Blått sa...

Vilken snygg tapet! Har sett en annan från samma märke som jag gillar skarpt! Jag kan bara hålla med.. vart tog helgen vägen? Jag har åkt i sex timmar på tåg och buss och kom precis upp till Umeå - trött! Såå skönt att Ivar kom hem igen, har sovit gott! :) Men helgen bara försvann! Ha en bra vecka - snart lov! Kram E

VITA NYANSER sa...

Ja, vart tog helgen vägen, eller söndagen rättare sagt, vips var den slut. Vad härligt att vara SÅ överens om tapet. Den kommer säkert att bli jättebra!

Ha det bra!
Kram L-L

Cicci sa...

Så snyggt det kommer att bli. måste snart göra mig ett ärende hem till dig. ;0)
Undrar om inte Engla är lik sin mor på kortet i förra inlägget. Hm...
Kramiz

Etiketter