torsdag 5 mars 2009

Arbetsrum etapp 2

Nu händer det grejer! Igår kväll bar vi möbler hela kvällen och sedan monterade vi ben på bänkskivan. Ikväll har vi borrat och satt upp hyllorna, det blev jättebra!

Lite sorgligt var det att skiljas från Englas vackra imperialsäng, som vi lånat av goda vänner.
Den är nu till salu om någon är intresserad! Visar en bild på den, den kommer ut på Blocket så snart jag hinner.Idag stannade jag till på Hemma-butiken och hittade en svart kyl och frys som var superbra!
Vi bestämde oss att slå till men då var det endast utställningsexemplaren som fanns, det var en utgående modell. Det var några små skavmärken/repor och jag försökte pruta tusen kronor och tjejen hade inte befogenhet att ta det beslutet utan ringer mig i morgon...hoppas att vi kan komma överens!

Därefter åkte jag till Hedvigs Trädgård för att köpa några vårlökar och kunde inte motstå några vita ranunklar. När jag kom ut därifrån kom en kvinna och frågade om någon av bilarna var min och det visade sig att en bil backat på min bil och sedan stuckit utan att kliva ur...hon hade tagit bilnumret. Min dragkrok verkade ha tagit den största smällen men jag få kolla i dagsljus imorgon och ringa karln om det är någon skada.
Nu sitter jag och mannen i mitt liv sida vid sida vid varsin dator. Jag bloggar och han drömmer om segelbåtar på Blocket...

3 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Vad snyggt det blir! Vad fint med de gamla stolarna till, vad härligt med ett rum där man kan bre ut papper och förhoppningsvis få någon ordning på dem = ). Hoppas det fixar sig med bilen. Hedvigs trädgård måste jag besöka.
Kram L-L

Cicci sa...

Det blir ju bara så bra!
Vi har ställt vår säng på loftet och hoppas att den ska komma till användning igen någon gång...
Vilken underbart snäll kvinna som engagerade sig, men fy så irriterande med bilen.
Ha det gott!
Kramiz

Vitt och Blått sa...

Titta vad tjusigt det blir! Kanon med så mycket arbetsyta! Tänkte att jag skulle åka förbi Hedvigs någon dag efter jobbet nästa vecka, de har sååå mycket fint! TRÅKIGT med bilen, hoppas att det inte var någon större skada! Ha en trevlig helg! Kram Ewa

Etiketter