måndag 2 mars 2009

Nytt projekt: Arbetsrum

Ett av rummen i vår lägenhet behöver anpassas till vår familj för att kunna utnyttjas maximalt. Vi har hittills använt det som arbetsrum/TV-rum/gästrum. Nu skall vi göra om så att det blir ett arbetsrum med läshörna och TV. Igår var vi till IKEA och handlade två PAX-garderober 100 cm samt 50 cm och endast 30 djupa (med Birkelanddörrar) för förvaring, en lång, vit, bänkskiva samt ett antal ben. Vi skall ha en lång arbetsbänk utefter ena väggen där vi får plats med både dator, skrivare och två arbetsplatser. Kanske kan jag äntligen få tillgång till en yta att skapa på där jag kan låta arbetet ligga framme...
Vi skall ordna med ELFA-skenor och vita hyllplan ovanför arbetsbänken samt bra belysning!
Just nu står alla platta paket i trapphuset för vi orkar inte ikväll...

3 kommentarer:

Vitt och Blått sa...

Tack - vi är väldigt nöjda! Roligt med ett nytt projekt! Skönt med riktiga arbetsplatser. Vi är nog redo att börja med hallen om någon vecka. Det drar med sig så mycket - vi laddar! :) Vi måste ses snart - kram Ewa

Cicci sa...

Tack för ditt stöd!

Jag blir grymt avis på att ni har ork och tid att fixa där hemma. Jag hoppas att orken kommer till oss i sommar när vi fixat allt med mammas hus.

Kramiz

VITA NYANSER sa...

Vad kul att fixa lite (eller mycket som ni gör nu). Jag bloggar varje dag, det är min terapi, är hemma och är sjukskriven pga stress och det här är jättebra rehabilitering. Det är svårt att få tiden att räcka till i vardagen när man jobbar, jag har satt mig själv åt sidan hela tiden och då gick det som det gick... Nu gör jag nästan bara det som är roligt = ) och mycket för MIG. Men bättre ett inlägg i veckan och lägga tid på det som är roligt än inget alls. Sköt om dig! Kram L-L

Etiketter