söndag 8 mars 2009

Hände inte mycket denna helg...

Engla blev sjuk i fredags och har varit hängig till och från hela helgen. Vi har hållt oss inne och pysslat, spelat spel, läst och sovit middag.
Igår kväll var vi bänkade framör TV:n för att heja på Amy Diamond (det var mest Clara som hejade) i andra chansen.
När mannen drog iväg vid lunch idag satte jag Engla framför datorn och Clara och jag satte igång med att skruva hyllplan i de nya garderoberna i arbetsrummet.
Eftersom det är internationella kvinnodagen känns det viktigt att visa att vi tjejer kan!


Därefter har jag plockat och rensat bland gamla papper...och det behövdes kan jag säga!

Jag och tjejerna tog en liten tur till lillebror med fru för att se hur de fått det i sitt fina hus. Det var fantastiskt fint och alla fina saker...väggord och vackra prydnadssaker! Dom har verkligen fint! Lillebrors fru tipsade om några heminredningsaffärer så det får väl bli en liten runda så småningom!
Engla och jag slappade i soffan och kollade på "Whipeout", helt galet program men lite smårolig underhålling!
I morgon blir jag hemma med Engla för att se om hennes feber gett sig eller ej.

3 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Vad ni har fixat, härligt! Hoppas att ni kryar på er! Kram L-L

Vitt och Blått sa...

Roligt att fixa ihop du och Clara! Duktiga ni! :) Tyget köpte jag för något år sedan på Åhlens, det var rea då billigt, vet inte om det finns kvar. Det blev jättebra med bara kappa, tänkte göra rullgardin först, men det här blev bättre! Vi kanske kan ta en tur till någon inredningsaffär? :) Behöver tips på några jag också! Hoppas att Engla kryar på sig! Kram Ewa

Cicci sa...

Oj vad det går undan med allt nytt. Jag har inte en sekund tvivlat på att ni skulle fixa allt som behövs, klart tjejer kan. =0D
Hoppas att Engla snart kryar på sig.
Kramiz

Etiketter