onsdag 22 juli 2009

Utedasset på plats!

I eftermiddags hade vi besök av mina föräldrar som plockade blåbär och fikade hos oss i stugan. När dom cyklade hem vid 17.30-tiden gjorde vi ett ryck och reste vårt nya utedass som legat på släpvagnen i några veckor. Vårt gamla dass har varit mer eller mindre falllfärdigt sedan vi köpte stugan för 14 år sedan!
Utedasset har vi köpt av en granne till våra vänner i Kilafors och det kommer som färdiga väggar och golv som man sätter ihop själv. Det var lite trixigt med att få till en jämn grund att börja bygga på men vi hjälptes åt allihop, barnen var fantastiskt duktiga!
Vi bröt vid 21 men då var allt klart utom vindbrädorna. Idag återstår att handla råspont till väggarnas insida, hämta lite grus att fylla runtom samt bestämma hur vi ska göra med golvet - måla eller plastmatta?
Jag har ju en dröm om att alllt skall gå i vitt och zink på dasset. Med dasset följde en urinsepareringssats...som var blå! Jag lämnade tillbaka den och har nu beställt en vit från Sandviken.
Visar några bilder på arbetet med dasset.
Vet ni att detta var mitt 100:e inlägg, besöksräknarne har dessutom registrerat över 3000 besökare"Livet här och nu"! Det vore roligt om fler besökare kunde lämna kommentarer, jag tror att det skall funka utan att ha ett eget konto nu! Klicka i Namn/URL och skriv en kommentar!
Godnatt allihop!
Kram Victoria

5 kommentarer:

Vitt och Blått sa...

Vad duktiga ni har varit!!!! :) Dasset är jättesött med lilla hjärtat på dörren! :) Var hittade du loppisen i Hälsingland - dit MÅSTE jag också åka! Vi ska ta en tur nu på semestern, så alla tips är välkomna! Ha en bra dag - kram E

Cicci sa...

Ni är så duktiga. Tänk vad mycket ni hunnit med i sommar. Ska bli så spännade att se färdiga resultatet.
Kramiz

Vitt och Blått sa...

Vad roligt! Dit måste jag åka! Jag skulle vilja ha lite förvaringsmöbler och kanske någon gammal stol att ha som sängbord. Men det är ju lite så att först när man ser något så vet man att man "behöver" det. Hihi, så är det för mig i alla fall. När får man komma på besök till stugan då?

Kraaaam

Vitt och Blått sa...

De är supersköna de nya lakanen! :) Imorgon åker vi till dalarna, ha en skön söndag - kram E

VITA NYANSER sa...

Åh så fint det blir!!! Bra jobbat = )! Vad kul att träffa dig i lördags, hörde att A-C var mycket nöjd! Jag laddar inför lördagen, ska bli kul, då får vi babbla lite mer = ). När ert dass är klart kan jag bara kolla in och göra lika, låter precis så som jag vill ha det.

Ha det bra!
Kram L-L

Etiketter