lördag 4 juli 2009

Loppis i Kilafors

För andra året i rad var det dags för Loppis på Rustens soldattorp i Kilafors. En barndomskamrat till mig har torpet som sommarställe. Idealiskt för en gårdsloppis med grannarna runt omkring inbjudna.
Våra äkta hälfter står för förtäringen: våfflor med sylt och grädde, kaffe, bullar, saft och glass. Det bästa av allt är man tvingas rensa i skåpen en gång om året och bli av med lite saker som man inte använder. I år var det extra trevligt eftersom vi fick besök av en trevlig artist med familj.

2 kommentarer:

Cicci sa...

Vilken tur ni hade med vädret. Ser så mysigt ut.
Ullis är sig så lik måste jag säga.
Grabbarna skötte sig med serveringen?
Duktiga Clara ser jag.
Ses på tisdag.
Kramiz

Vitt och Blått sa...

Vad mysigt! Jag har loppisbehov just nu! Har inte varit till någon på jättelänge! Tänkte om jag kunde hitta lite fina gamla saker att ha på altanen när den blir klar, förhoppningsvis om några veckor. (Vattenkanna, något fint slitet fönster och kanske några planteringskärl.) Trevligt med kändisbesök! Vem var det? Nyfiken!!

Ha en skön söndag - kram E

Etiketter