tisdag 28 juli 2009

Arbetet med att bygga dass går vidare...

Det gick ju snabbt att få upp dasset men sedan har det tagit tid att snickra innerväggarna. Det blir liggande panel på vaggen rakt fram och stående panel på resterande väggar. Bänken blev klar igår kväll och jag tror det kan vara dags att grundmåla insidan idag. Min tanke är ju att allt skall vara vitt och sedan försöka hitta zinksaker som kan bryta av mot det vita. Jag tänker mig en kanna, en papperskorg (helst med lock), en bytta till torvströ, en ljushållare...dags att börja leta runt lite! Får väl ta en sväng till Madame Nyberg, hon har mycket zinksaker! Längtar också att få åka till Tant Elwira, det var så länge sedan jag var där! Tips mottages tacksamt.

Ernst tycks ha varit förbi med ett gäng runda stenar också, haha!
Jag och tjejerna var till ett grustag och plockade stenar medan två arga schäferhundar skällde som tokiga bakom ett staket en bit bort. Tänk om dom kommit loss...det var faktiskt obehagligt!
Det blir nog fint utanför dasset med stenarna och en lykta och kanske en kruka.
Ha en bra dag!
Kram Victoria

2 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Åh vad kul att plocka stenar själv på ett grustag, då får man ju de man vill ha, det var en bra idé. Dasset blir ju supersnyggt! Zinkgrejer hittar du nog på de ställen du pratar om. Jag vet att Storsjöstrand har en fin kanna i zink för under 200 kr, stor och rejäl, skulle kunna tro att Madame Nyberg har liknande. Men IKEA har ju sina vattenkannor oxå, en sån har vi på dass. Den ser lite gammal ut eftersom den har stått ute oxå. Tack för tipset om torvströ, det måste vi fixa, det är slut på vårt dass, så himla bra att använda för att slippa lukt.

Lycka till med införskaffandet av dina saker. Nu åker vi ut till stugan, det SKA ju komma SOL idag ha de ju lovat = ).

Kram L-L

Vitt och Blått sa...

Ernst ska få komma hit också med ett rejält stenlass att lägga framför den nya altanen. :) Jättefiiina! Var ni till Sälgsjön och hämtade? Jag har köpt en kanna på IKEA och nyligen en på Plantagen. Den har jag glömt att visa på bloggen. Blir nog superfint med vitt och zink - I LOVE! Ha en skön sista semestervecka - samma här - kram E

Det blir nog Norrskedika i helgen!

Etiketter