söndag 25 januari 2009

Vad fort en helg går...

Vaknade natten till lördag av att 4-åringen kom in och hade ont i magen. Sen var det kört, hon kräktes hela natten och förmiddagen. Idag var hon dock helt ok igen men vi ringde återbud till ett kalas som hon skulle ha gått på. Mannen har jobbat hela dagen med köket och nu är det verkligen klart! Han fogade kaklet och det blev så fint!
Jag behövde komma ut lite så jag tog en tur till Owe Janson, trots det snömoddiga väglaget, och handlade ett rött tyg med stjärnor, som jag ska klä köksstolarna med. Jag stannade på vägen hem och köpte pärlhyacinter då jag blivit inspirerad på Ewas blogg! Hittade ett jättefint mosshjärta också. Sedan gjorde jag lite blomsterarrangemang, det är så kul, skulle kunna tänka mig att arbeta som florist, hoppas Ewa kan inspirera mig oftare! Jag visar några bilder på hur det blev!




1 kommentar:

Vitt och Blått sa...

Va fint du gör! Vi får ta en skapardag och göra arrangemang, kransar och planteringar också! :) Kaklet ser jättefint ut, är det blommor på? Ha en bra vecka! Kram Ewa

Etiketter