tisdag 19 maj 2009

Englas rum...

Detta rum är det mest svårmöblerade rum jag sett. Det finns tre dörrar och ett fönster. Det finns inget naturligt hörn att ställa sängen så vi har valt en dagbädd som står framför fönstret.
I Englas rum är det vitt och guld som går igen i inredningen. Rosa finns som inslag för att bryta det vita. Tapeten med stjärnor är en favorit sedan länge, vi hade den i vår förrra lägenhet och när vi skulle flytta var jag bara tvungen att köpa på mig några rullar för framtiden. Dom rullarna kom väl till pass när det var dags att renovera Englas rum.
Skrivbordet är ett fynd på Blocket som jag målat och hyllorna är IKEA:s Hensvik. Byrån har vi ärvt från svärföräldrarna och målat den vit.
Det är svårt att håll ordning i ett barnrum med alla dessa lekasker. Backar fungerar dock ganska bra...
De vita kuddarna på sängen gillar jag jättemycket, dom kommer från Pakistan och min lillebror köpte dom till mig när han bodde där.

2 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Jättefina rum som tjejerna har, superfina sängar. Ja visst är det svårt med alla leksaker, och jag håller helt med om att det är toppen med skåp som man kan stänga om och slippa se det som är bakom.

Vad kul att få en visning av ert hem = )!

Ha det bra och lycka till med Doris, annars får ni höra av er = )!

Kram L-L

Cicci sa...

Vilka vackra rum tjejerna har. Du får till det så himla bra.
Kramiz

Etiketter