söndag 13 juni 2010

Förberedelser inför sommarfest...



Imorgon är det sommarfest på förskolan. I 10 års tid har jag hämtat och lämnat minst ett barn där men nu är det slut! Engla ville baka något till picknincken och hon önskade Dumlekakor...kanske mest för att hon hoppades få äta upp de kolor som blev över :)

Dumlekakor
200 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Arbeta ihop och forma 24 kulor som lägges i folieformar. Tryck ner en Dumlekola i varje. Grädda i 200 grader i 10 min. Ta ut och lägg på en Noblesse på varje kaka medan dom är varma.


Mums!
Ha en bra vecka!
Kram Victoria

2 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

SÅ gott det ser ut! Här har det inte heller bloggats så flitigt på slutet , det har varit så mycket jobb, men nu så är det LOOOOV!!!! Nu ska jag fota och bara roa mig = )!

KRAM L-L

Vitt och Blått sa...

Visst var det mycket fiiint i tidningen? Jag såg den i hyllan, en kvar och den fick följa med mig hem! :) Vilken underbar bur du fick av dina medarbetare! Jag har fortfarande inte varit till Tant Elwira!! Det blir en utflykt under semestern. Ha en bra vecka - kram E

Etiketter