söndag 3 januari 2010

Gott Nytt År!


Nyår firades tillsammans med mina barndomsvänner och deras familjer. Menyn bestod av en förrätt med rökt lax, sparris, parmesanost, rostade pinjenötter och dadelbalsamkräm, mmmm så gott!
Varmrätten var helstekt oxfilé med potatisgratäng och vitlökssås. Till efterrätt gjorde vi saffranspannacotta en favorit i repris från julaftonsmiddagen. Dessutom bakade jag foccaiabröd á la Ewa med bloggen Vitt och blått! Så gott, tack för tipset Ewa! Vi åt, drack champagne, lagade maten tillsammans och sjöng Singstar, en mycket trevlig kväll!
Ha det bra!
Victoria

4 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Åh, så gott det lät!!! Vad fint dukat det var! På min blogg finns det superfina tjejer = )!

Kram L-L

Cicci sa...

Mums! Lät hur gott som helst.
Kramiz

Vitt och Blått sa...

Mmm, vilket trerätters! Visst är brödet gott? Gjorde ett till nyår jag också! :) God fortsättning!

Kram Ewa

VITA NYANSER sa...

Tack snälla du! Jag lärde mig jättemycket på fotningen som jag kan bära med mig...= ).

Kram L-L

Etiketter