onsdag 26 november 2008

Golvet är på G!

Idag har jag varit på jobbet mellan 7.00 och 19.30. Jag kunde inte hålla mig utan ringde hem till svärmor, som var barnvakt, för att höra hur golvet såg ut! När jag väl kom hem var jag sååå nyfiken!
Dom hade inte hunnit så långt men jag visar en bild ändå. De vita plattorna ser fortfarande gula ut men det beror på att linfröolja som används vid framställandet av linoleum har oxiderat på ytan och gulfärgat plattan. Den gula tonen skall försvinna efter ca 24 timmar i dagsljus (det lär ju ta flera dagar eftersom det är mörkt jämnt). Det känns bra med ett golv i naturmaterial som dessutom är ekologiskt framställt! Att det dessutom är snyggt gör ju inget ;)
Återkommer imorgon med slutresultatet!

1 kommentar:

Vitt och Blått sa...

Vad fint det verkar bli med golvet! Är nyfiken och se resultatet när ni är klara! Trevlig helg, kram Ewa

Etiketter