söndag 21 mars 2010

Det snöar...igen!

Häromdagen var det vår men nu är det vinter igen. Trist att det vräker ner just nu när barnen fått nya vårskor och fågelkvittret kommit igång. Clara som invigde sina nya lila Converse igår...
Vad göra av en dag som denna? Pyssla såklart! Det var jättelänge sedan jag tog mig för något, det senaste var väl att virka OS-mössor till barnen. Jag hade tidigare inköpt FIMO-lera på Panduro och nu var det dags att prova den. Jag gjorde små tags av leran som jag sedan stämplade ord på; VILA, SOMMAR, GRATTIS, CARPE DIEM, HOPE, NJUT mm. Tänkte att man kunde ha dom att dekorera presenter och liknande. Leran brändes sedan i ugnen och stelande, kul var det att göra dom!
Har lite fler pyssel på gång men tiden räcker inte riktigt till...
Barnen gjorde nyckelringar och mobilsmycken av krymp-plast, roligt det med!
Ha en bra vecka!
Kram Victoria

2 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Såna där små tags har jag oxå lagt upp ett lager av, jättekul att fixa med.

Ha det bra!
Kram L-L

Mamma Mia sa...

Jag vill också hinna pyssla. Har kommit av mig nu. Men har fått flera möbler nu som jag ska fixa till! MIA.J

Etiketter